سرویس های دوره ای

بدیهی است که منظم انجام دادن سرویس های دوره ای باعث کمینه شدن اصطحلاک قطعات ، مصرف سوخت و افزایش طول عمر مفید خودروی شما می باشد.
نکته مهم سهل انگاری در بعضی سرویس ها آسیب به بخش های محدودی از خودرو می زند وتا حدودی با تعویض قطعات قابل جبران است ولی در مورد سرویس دوره های روغن موتور ، در صورت نامرتب انجام شدن و استفاده از روغن های تایید نشده ی کمپانی خودرو رسوب و جرم تشکیل شده در موتور قابل شستشوی و برگشت به حالت قبل نیست و تا حدودی با مواد موتور شور بهبود می یابد که آن کار هم معایب و شرایط خاص خود را دارد.

نکته خیلی مهم : چه روغنی مناسب خودروی ما هست ؟

برای خرید روغن موتور حتما دقت کنید روغنی که خریداری می کنید دارای تایید ه ی تعریف شده برای موتور شما (sertification , approved oil , oil license) از کمپانی خودرو ساز باشد، یعنی کارخانه تولید روغن از کارخانه تولید خودروی شما تاییده ی روغن مناسب برای پیشرانه موتور شمارا داشته باشد.

آیا بادگرفتن فیلتر هوا ایرادی دارد؟

بله ، مخصوصا در خودروهایی با پیشرانه توربو ، زیرا فلسفه وجود توربو ، ایجاد فشار مضاعف می باشد و در صورت رد شدن هر ذره ای یا کنده شدن تکه ای از خود فیلتر برخورد با پره های توربو خسارتی حدودا معادل پول 100 عدد فیلتر هوا اورجینال در کمترین حالت را دارد.
از سویی دیگر باد گرفتن فیلتر صرفا ظاهر فیلتر را تمیز میکند و در ابعاد میکروسکوپی سوراخ های فیلتر هنوز کثیف و بسته هستند و این امر باعث کاهش مکش هوای ورودی شده و نهایتا کاهش راندمان موتور و افزایش سوخت را به همراه دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *